20 mars, 2009

Framme i Tanzania

På onsdag kväll gick resan till Tanzania. Jag flög via Amsterdam och Nairobi (Kenya) till Kilimanjaro Airport. Under inflygningen till flygplatsen fick jag en bra utsikt över Kilimanjaro. Det finns fortfarande snö på toppen. Jag kom fram till Tanzania ca kl 8 på morgonen. På flygplatsen blev jag upplockad av en driver som körde mig till Ngordoto Mountain Lodge nära Arusha Town. Väl framme checkade jag in på rummet och gjorde mig i ordning innan jag anslöt till gruppen. Vi bor i egna bungalows med rätt ok standard. Temperaturen är ungefär som svensk sommar, väldigt behagligt. Arusha ligger ganska högt över havet så det är inte lka varmet som i tex Dar es Salaam. På lodgen finns poolområde, golfbana, fina planteringar mm - men väldigt få gäster förutom oss! På kvällen åt vi middag ihop och småpratade ett slag innan vi gjorde kväll runt kl 10.

Inga kommentarer: